fredag, juni 18, 2010

Mönsterkollektion

Under våren har jag gjort en egen designuppgift i skolan, vilket resulterade i en textil mönsterkollektion kallad "Fyra Fröjdiga Flickor". Barndomsminnen av nybakade bullar och färgglada förkläden var inspiration och jag ritade en hel hög med illustrationer som jag sedan förädlade och gjorde fyra olika mönster av, baserade på dessa fröjdiga damer.






















Redovisningen bestod av inspiration, moodboard, färgpalett och skisser med applikationer.

2 kommentarer:

  1. Härliga mönster o förkläden, de gör mig glad, älskar färgstarka saker! Hoppas du har en bra sommar! Kommer du tillbaka till hösten eller gör du något annat då? Kram Helena i keramik klassen

    SvaraRadera
  2. Tack för dina snälla kommentarer! Jag kommer tillbaka delvis, jag ska gå Kreativt Entreprenörskap så vi är ju på skolan ibland. Det ska bli såå kul! Lycka till själv!

    SvaraRadera